poniedziałek, 10 lutego 2014

Babeczki, ach babeczki

Babeczki uwielbiamy. Wszyscy :) Ja, bo szybko i łatwo się je robi. Junior, bo mają bajkowy kształt i szybko znikają w czeluściach juniorowej paszczy. Mąż, bo on wogóle lubi "babeczki", a słodkie szczególne ;)

Nie myślcie sobie, że mam czas, by testować przepisy i delektować się smakami ciastek. Nie mam, niestety. Moja Mała jest dzieckiem absorbującym czas, głównie dzięki przepastnemu żołądkowi i apetytowi dorównującemu Smokowi Wawelskiemu. Ale kiedy w piątek czekałam na gości, a Mała postanowiłam zasnąć na 3 godziny (baaardzo rzadko się to zdarza) wyjęłam przepis, jaki niedawno Junior przyniósł z przedszkola.

Przepis na babeczki z przedszkola? Ano :) Nasze przedszkole prowadzi dla starszaków program polegający na promocji zdrowego jedzenia. I w ramach tego programu dzieci same szykują sobie kanapki na śniadanie, robią sałatki, pieką ciastka i uczą się, co znaczy zdrowe jedzenie, jak je przygotować i korzystać z dobrodziejstw natury. I dzięki temu dostaliśmy do domu przepis na zdrowe babeczki z płatkami owsianymi i bananami.

Ich przygotowanie z pieczeniem zajmuje jakieś 30 min. Będą częstym gościem w moim piekarniku ;)

Oto receptura na 12 babeczek:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka płatków owsianych (ja użyłam błyskawicznych)
- 1/2 szklanki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki soli

- 1 jajko
- 3/4 szklanki mleka
- 1/3 szklanki oleju
- 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1 szklanka rozgniecionych bananów

Należy wymieszać mąkę, płatki, cukier, proszek do pieczenia, sodę i sól. Do osobnej miski wbić jajko i rozbełtać, dodać olej, mleko, ekstrakt waniliowy i wymieszać. Połączyć płynną mieszankę z puree bananowym, a następnie z produktami suchymi. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i wypełnić ciastem. Piec przez ok. 20 minut w temp. 205 stopni.

Wyszły niezłe ;) I mam zamiar skorzystać jeszcze z tego przepisu. Tylko następnym razem zrezygnuję z płatków owsianych. Będzie bardziej bananowo :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz